Vipps når viktig milepæl
Vipps-logoen.

Vipps når viktig milepæl

Milepæl for Vipps.
Næring
Raymond Elde
Publisert : 05.10.2023 01:30

For første gang i historien vipser nordmenn oftere til bedrifter enn til venner.

--Dette er vår viktigste milepæl innen betalinger så langt, sier Vipps-sjef Rune Garborg i en pressemelding.

For mange nordmenn er Vipps synonymt med vennebetaling. Det til tross for at Ola og Kari begynte å vipse for pølser på fotballkamper og kjøleskap på nettet allerede i 2016. Siden da har vi vipset oftere og oftere til bedrifter.   

Nå er denne betalingsgruppen aller størst, og Vipps-sjef Rune Garborg tror at det snart er slutt på at nordmenn flest sidestiller Vipps med vennebetaling.   

--Folk kommer i stadig større grad til å forbinde Vipps med betaling, uavhengig av hvem mottakeren er. Det er jo også helt riktig i og med at vi vippser til både folk - og nå altså enda oftere til bedrifter, sier Garborg.   

Han mener at dette er Vipps’ viktigste milepæl innen betalinger så langt i selskapets historie.   

--Helt siden dag én har det vært et mål at bedriftsbetalinger skal utgjøre det største stykket av betalingskaken, da bedriftsbetalinger genererer de største inntektene for selskapet. Nå er vi der, målt i antall transaksjoner. Fremover blir jobben å gjøre bedrifts-kakestykket enda større, sier Garborg.  






Annonse:
https://www.radionordkapp.no/lytteravgift/


Bransjeguiden



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS