Pressemelding
Posten Norge AS -
09.05.2008
En god markedsføringslov
Forslaget til ny markedsføringslov som i dag ble lagt fram for Stortinget, sikrer forbrukernes valgfrihet, næringslivets kommunikasjonsbehov ivaretas og det tar hensyn til ønsket om redusert papirforbruk.
- Dagens reservasjonsordning er effektiv og fungerer godt. Vi støtter forslaget fra regjeringen om videreføring av ”nei takk”-ordningen. Lovforslaget gir innbyggere rett til selv å bestemme om de ønsker uadressert reklame fra Posten, sier konsernsjef Dag Mejdell.
Dagens markedsføringslov sikrer at de som ikke ønsker uadressert reklame fra Posten, slipper å få det ved å henge opp et ”nei takk”-merke på postkassen. Avisene, den største distributøren av uadressert reklame, er unntatt fra reservasjonsordningen.
Posten er glad for at regjeringen sier nei til å speilvende reservasjonsprinsippet. Konsekvensen av en speilvending til et ”ja takk”-prinsipp, vil være mer uadressert reklame i postkassene. Postreklame vil bli til avisreklame og innstikk, samtidig som det blir umulig å reservere seg mot uadressert reklame slik den da ville bli distribuert.
- Dagens reservasjonsordning er effektiv og fungerer godt. Vi støtter forslaget fra regjeringen om videreføring av ”nei takk”-ordningen. Lovforslaget gir innbyggere rett til selv å bestemme om de ønsker uadressert reklame fra Posten, sier konsernsjef Dag Mejdell.
Dagens markedsføringslov sikrer at de som ikke ønsker uadressert reklame fra Posten, slipper å få det ved å henge opp et ”nei takk”-merke på postkassen. Avisene, den største distributøren av uadressert reklame, er unntatt fra reservasjonsordningen.
Posten er glad for at regjeringen sier nei til å speilvende reservasjonsprinsippet. Konsekvensen av en speilvending til et ”ja takk”-prinsipp, vil være mer uadressert reklame i postkassene. Postreklame vil bli til avisreklame og innstikk, samtidig som det blir umulig å reservere seg mot uadressert reklame slik den da ville bli distribuert.