Pressemelding
Frende Forsikring vant Kundeserviceprisen for fjerde gang
For fjerde gang på fem år har Frende Forsikring vunnet den prestisjetunge kåringen av Norges beste kundeservice.
Det sparebankeide forsikringsselskapet har vunnet prisen i kategorien forsikring i 2016, 2017, 2019 og 2020.
Under kåringen torsdag morgen kom Frende på en soleklar 1. plass med en poengscore på 82,6. Gjennomsnittscoren var på 68,3.
SeeYou står for kåringen, som vanligvis skjer under Call Center-dagene i Oslo. I år ble utdelingen gjort digitalt.
- Vi er utrolig stolte over at vi går helt til topps enda et år. Det er stort å klare å gjenta suksessen, og spesielt gledelig i en periode der mange reiseglade nordmenn har vært i kontakt med forsikringsselskapet sitt, sier Thomas Otto og Bjørn Bohne som leder kundesenteret til Frende.
Mer om prisen og kåringen ser dere på SeeYou sine nettsider.
Blindtestene ble gjennomført fra november til godt ut i mars og foregår med såkalte mystery shoppers. De kontakter kundesentrene gjennom de kommunikasjonskanalene de har, som telefon, e-post, kontaktskjema eller chat. Deretter måles samtlige etter følgende kriterier:
- Mottak og velkomst når du ringer
- Kundebehandlerens evne til å finne løsninger
Totalinntrykk