Pressemelding

TVNorge - 01.11.2012

Historiske oktober-tall for TVNorge-familien

Til tross for sterk konkurranse fra TV 2 og Farmen gjør TVNorge-familien (SBS Media) sin sterkeste måned noen sinne. TVNorge-familien er den TV-gruppen som øker mest i oktober, og den eneste som vinner andeler hittil i år.

– TV 2 gjør det bra med Farmen, og er en klar kanal-vinner. Det er bare å ta av seg hatten og gratulere. Men til tross for dette er SBS TV-gruppen som øker mest i oktober, sier TVNorge-sjef Harald Strømme.

Spesielt bra gjør SBS Media det i den viktige annonsørmålgruppen, personer mellom 12 og 44 år.

– Hovedkanalen TVNorge går fram. MAX leverer tidenes sterkeste måned noen gang. Og VOX fortsetter å vokse. Nettopp derfor kan vi konstatere at oktober ble en historisk måned for SBS-kanalene samlet. Vi har rett og slett aldri vært større, sier Strømme.

SBS Media øker seerandelene med 10 prosent i annonsørmålgruppen, og er dermed gruppen som øker mest denne måneden. Kanalfamilien ender på en seerandel på 21, 8 prosent.

Også i totalbefolkningen er TVNorge-familien den TV-gruppen som vokser mest, både i oktober og hittil i år.

Rekordmåned for MAX
Spesielt er det komplementærkanalene MAX og VOX som gjør det bra.

For andre måned på rad setter MAX seerrekord med 5,6 prosent seerandel i kanalens målgruppe, menn mellom 12 og 44 år. Den forrige rekorden ble satt i september.

Også i totalbefolkningen setter kanalen rekord med en andel på 3,1 prosent. Dette betyr at MAX var størst av alle de kommersielle sekundærkanalene i oktober.

– Årsaken til framgangen skyldes primært økt satsing på fotball. Spesielt trekker VM-kvalifiseringskampene mot Kypros og Sveits opp. Begge er de mest sette programmene på MAX gjennom tidene. I tillegg til gode tall også på Europaligaen og Tippeligaen, har kanalen hatt sterke tall med programmet Fritt fall med Daniel Franck og Jenny Skavlan, sier prosjektleder for MAX, Vegard Nøss.
Annonse:
Bransjeguiden

Siste nytt:



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS