Pressemelding
TVNorge -
01.11.2012
Historiske oktober-tall for TVNorge-familien
Til tross for sterk konkurranse fra TV 2 og Farmen gjør TVNorge-familien (SBS Media) sin sterkeste måned noen sinne. TVNorge-familien er den TV-gruppen som øker mest i oktober, og den eneste som vinner andeler hittil i år.
– TV 2 gjør det bra med Farmen, og er en klar kanal-vinner. Det er bare å ta av seg hatten og gratulere. Men til tross for dette er SBS TV-gruppen som øker mest i oktober, sier TVNorge-sjef Harald Strømme.
Spesielt bra gjør SBS Media det i den viktige annonsørmålgruppen, personer mellom 12 og 44 år.
– Hovedkanalen TVNorge går fram. MAX leverer tidenes sterkeste måned noen gang. Og VOX fortsetter å vokse. Nettopp derfor kan vi konstatere at oktober ble en historisk måned for SBS-kanalene samlet. Vi har rett og slett aldri vært større, sier Strømme.
SBS Media øker seerandelene med 10 prosent i annonsørmålgruppen, og er dermed gruppen som øker mest denne måneden. Kanalfamilien ender på en seerandel på 21, 8 prosent.
Også i totalbefolkningen er TVNorge-familien den TV-gruppen som vokser mest, både i oktober og hittil i år.
Rekordmåned for MAX
Spesielt er det komplementærkanalene MAX og VOX som gjør det bra.
For andre måned på rad setter MAX seerrekord med 5,6 prosent seerandel i kanalens målgruppe, menn mellom 12 og 44 år. Den forrige rekorden ble satt i september.
Også i totalbefolkningen setter kanalen rekord med en andel på 3,1 prosent. Dette betyr at MAX var størst av alle de kommersielle sekundærkanalene i oktober.
– Årsaken til framgangen skyldes primært økt satsing på fotball. Spesielt trekker VM-kvalifiseringskampene mot Kypros og Sveits opp. Begge er de mest sette programmene på MAX gjennom tidene. I tillegg til gode tall også på Europaligaen og Tippeligaen, har kanalen hatt sterke tall med programmet Fritt fall med Daniel Franck og Jenny Skavlan, sier prosjektleder for MAX, Vegard Nøss.
– TV 2 gjør det bra med Farmen, og er en klar kanal-vinner. Det er bare å ta av seg hatten og gratulere. Men til tross for dette er SBS TV-gruppen som øker mest i oktober, sier TVNorge-sjef Harald Strømme.
Spesielt bra gjør SBS Media det i den viktige annonsørmålgruppen, personer mellom 12 og 44 år.
– Hovedkanalen TVNorge går fram. MAX leverer tidenes sterkeste måned noen gang. Og VOX fortsetter å vokse. Nettopp derfor kan vi konstatere at oktober ble en historisk måned for SBS-kanalene samlet. Vi har rett og slett aldri vært større, sier Strømme.
SBS Media øker seerandelene med 10 prosent i annonsørmålgruppen, og er dermed gruppen som øker mest denne måneden. Kanalfamilien ender på en seerandel på 21, 8 prosent.
Også i totalbefolkningen er TVNorge-familien den TV-gruppen som vokser mest, både i oktober og hittil i år.
Rekordmåned for MAX
Spesielt er det komplementærkanalene MAX og VOX som gjør det bra.
For andre måned på rad setter MAX seerrekord med 5,6 prosent seerandel i kanalens målgruppe, menn mellom 12 og 44 år. Den forrige rekorden ble satt i september.
Også i totalbefolkningen setter kanalen rekord med en andel på 3,1 prosent. Dette betyr at MAX var størst av alle de kommersielle sekundærkanalene i oktober.
– Årsaken til framgangen skyldes primært økt satsing på fotball. Spesielt trekker VM-kvalifiseringskampene mot Kypros og Sveits opp. Begge er de mest sette programmene på MAX gjennom tidene. I tillegg til gode tall også på Europaligaen og Tippeligaen, har kanalen hatt sterke tall med programmet Fritt fall med Daniel Franck og Jenny Skavlan, sier prosjektleder for MAX, Vegard Nøss.