Pressemelding

Tv Norge - 13.09.2012

Humor løfter TVNorge

Onsdag var det premiere på hele tre humorprogrammer på TVNorge. Det bidro til at TVNorge ble største kanal og TV-gruppe i den kommersielle målgruppen i går.

341 000 forventningsfulle nordmenn fikk med seg premieren på I kveld med Ylvis på TVNorge i går, mens 196 000 seere tittet opp fra sofaputene da Jan Fredrik Karlsen lurte kjente og mindre kjente nordmenn i Kompani Karlsen timen før. Onsdag var det også premiere på den britiskamerikanske komiserien Episodes, med blant andre Matt LeBlanc fra Friends i en av hovedrollene. Første episode ble sett av 102 000 seere.

– Vi var ekstra spente foran gårsdagens premierekveld. I fjor høst opplevde vi en kjempesuksess med «humoronsdag»-konseptet, men i år har enkelte av våre konkurrenter tydelig bestemt seg for at de skal utfordre oss på denne dagen. Derfor er vi ekstremt lettet og glade i dag når tallene er såpass gode som de var i går, sier Svein Tore Bergestuen, kommunikasjonsdirektør i TVNorge.

Han legger til:

– Vi var både største kanal og TV-gruppe i går i vår egen målgruppe, personer mellom 12 og 44 år. I tillegg ser vi at Ylvis-brødrene har høyere seerandeler enn Skavlan blant seere under 50 år. 25 prosent høyere andeler faktisk, det er imponerende tall, sier Bergestuen.

– Kompani Karlsen gikk i direkte konkurranse med 20.00 med Raske Menn og kom ut av konkurransen med nær like gode seertall som seerfavorittene på TV 2. På det meste så 272 000 programmet. Det er nesten bedre enn forventet.

Seertallene på I kveld med YLVIS utgjorde en seerandel på 33,2 prosent i kanalens egen målgruppe, og 21,4 prosent i totalbefolkningen. Gjennomsnittet på fjorårets sesong endte på 322 000.

Kompani Karlsen fikk en seerandel på 18,8 prosent blant personer mellom 12 og 44 år, og 12,7 prosent i totalbefolkningen. Seertallene på Episodes utgjorde en andel på 17,8 prosent i kanalens egen målgruppe og 8,9 prosent i totalbefolkningen.

– Vi har gitt seerne et løfte. Vi har sagt at vi skal bli best på humor. Det forplikter, og vi er derfor ekstra glade for å se responsen på humorsatsingen i sosiale medier så langt i høst, avslutter Bergestuen.
Annonse:
Bransjeguiden

Siste nytt:



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS