Pressemelding
Findexa -
22.04.2005
Nå kan du sende blomster via SMS
Nå kan du sende blomster til kjæresten, familie og venner via SMS-tjenesten til Telefonkatalogen™. Dette er helt nytt i Norge, og gjør livet litt enklere for romantikere på farten!
Findexa, selskapet bak blant annet Telefonkatalogen og Gule Sider, lanserer i dag blomsterbestilling på SMS i samarbeid med blomsterkjeden EuroFlorist.
- Vi jobber hele tiden med å utvikle nye tjenester som kan gjøre hverdagen enklere for folk. Folk har lenge kunnet sende blomster via telefonkatalogen.no. Nå tilbyr vi det samme på SMS. Vi håper og tror dette er noe våre brukere vil sette pris på, sier Cathrine Adams som er ansvarlig for Findexas mobile tjenester.
Slik gjør du det
Du sender blomster ved å skrive BLOMSTER og telefonnummer til den som skal få buketten, og sender meldingen til 2007. Du vil da få en SMS hvor det står ”Takk! Blomster sendes til”. Du sender så en bekreftelse ved å skrive OK + tekst på kortet som legges ved leveransen, eller FEIL for å bli oppringt av EuroFlorist. Faktura sendes i posten. En bukett med champagnefargede roser koster deg 220 kroner inklusiv frakt.
- Handler om å gi god service
Øystein Pettersen er daglig leder og styreformann i EuroFlorist Norge, som ikke bare er landets største blomsterkjede målt i antall butikker, men også trolig landets mest innovative:
- Vi er opptatt av å finne nye innkjøpskanaler i ny teknologi. Dette handler om å gi god service til våre kunder. Blomster kjøpes ofte på impuls og da vil vi ha løsninger som gjør at vi er tilgjengelig der kunden er, i dette tilfellet på mobiltelefon. Vi liker å ligge i forkant av den teknologiske utviklingen, og var også først ute med en integrert løsning for bestilling av blomster på Telefonkatalogen på Internett, sier han.
EuroFlorist håper dette vil gi en ytterligere vekst i omsetning:
- Vårt håp er at dette skal bli en lønnsom bestillingskanal for oss, at det fører til økt omsetning og da spesielt blant den yngre målgruppen. Det er viktig for oss å oppdra unge mennesker til å sende blomster. Blomster er en fin måte å uttrykke følelser på og bestilling på mobiltelefon gjør det enda enklere og kanskje også enda morsommere for yngre folk, sier han.
Fakta om Findexa:
Findexa AS er den største utgiveren av katalogprodukter i Norge og et av landets ledende medieselskaper. I 2004 ga Findexa ut 115 kataloger, som ble trykt i ca. 9 millioner eksemplarer. Findexas hovedmerkevarer er Gule Sider®, Telefonkatalogen™, Ditt Distrikt® og BizKit®. Produktene distribueres i trykte kataloger, på SMS, Internett, CD-ROM og via opplysningstjenesten 1880 Telefonkatalogen™. Selskapet har god lønnsomhet og omsatte i 2004 for 1,607 milliarder kroner. Findexa AS ble notert på Oslo Børs 25. mai 2004. For mer informasjon, se www.findexa.no
Fakta om Euroflorist
EuroFlorist Norge AS er en del av EuroFlorist AB, med datterselskaper i 8 europeiske land, Norge, Sverige, Danmark, Polen, Holland, Tyskland, Østerrike, Frankrike. 475 butikker i Norge. Mer enn 8000 butikker i nettverket, omsetning i europa 65 millioner euro. Mer informasjon www.euroflorist.no.
Findexa, selskapet bak blant annet Telefonkatalogen og Gule Sider, lanserer i dag blomsterbestilling på SMS i samarbeid med blomsterkjeden EuroFlorist.
- Vi jobber hele tiden med å utvikle nye tjenester som kan gjøre hverdagen enklere for folk. Folk har lenge kunnet sende blomster via telefonkatalogen.no. Nå tilbyr vi det samme på SMS. Vi håper og tror dette er noe våre brukere vil sette pris på, sier Cathrine Adams som er ansvarlig for Findexas mobile tjenester.
Slik gjør du det
Du sender blomster ved å skrive BLOMSTER og telefonnummer til den som skal få buketten, og sender meldingen til 2007. Du vil da få en SMS hvor det står ”Takk! Blomster sendes til
- Handler om å gi god service
Øystein Pettersen er daglig leder og styreformann i EuroFlorist Norge, som ikke bare er landets største blomsterkjede målt i antall butikker, men også trolig landets mest innovative:
- Vi er opptatt av å finne nye innkjøpskanaler i ny teknologi. Dette handler om å gi god service til våre kunder. Blomster kjøpes ofte på impuls og da vil vi ha løsninger som gjør at vi er tilgjengelig der kunden er, i dette tilfellet på mobiltelefon. Vi liker å ligge i forkant av den teknologiske utviklingen, og var også først ute med en integrert løsning for bestilling av blomster på Telefonkatalogen på Internett, sier han.
EuroFlorist håper dette vil gi en ytterligere vekst i omsetning:
- Vårt håp er at dette skal bli en lønnsom bestillingskanal for oss, at det fører til økt omsetning og da spesielt blant den yngre målgruppen. Det er viktig for oss å oppdra unge mennesker til å sende blomster. Blomster er en fin måte å uttrykke følelser på og bestilling på mobiltelefon gjør det enda enklere og kanskje også enda morsommere for yngre folk, sier han.
Fakta om Findexa:
Findexa AS er den største utgiveren av katalogprodukter i Norge og et av landets ledende medieselskaper. I 2004 ga Findexa ut 115 kataloger, som ble trykt i ca. 9 millioner eksemplarer. Findexas hovedmerkevarer er Gule Sider®, Telefonkatalogen™, Ditt Distrikt® og BizKit®. Produktene distribueres i trykte kataloger, på SMS, Internett, CD-ROM og via opplysningstjenesten 1880 Telefonkatalogen™. Selskapet har god lønnsomhet og omsatte i 2004 for 1,607 milliarder kroner. Findexa AS ble notert på Oslo Børs 25. mai 2004. For mer informasjon, se www.findexa.no
Fakta om Euroflorist
EuroFlorist Norge AS er en del av EuroFlorist AB, med datterselskaper i 8 europeiske land, Norge, Sverige, Danmark, Polen, Holland, Tyskland, Østerrike, Frankrike. 475 butikker i Norge. Mer enn 8000 butikker i nettverket, omsetning i europa 65 millioner euro. Mer informasjon www.euroflorist.no.