Pressemelding

FUDI - 12.04.2023

Ny dagligvareaktør skal utfordre med mer autentisk og eksotisk mat

FUDI er et helt ny dagligvarekjede som åpner dørene for første gang på torsdag. De skal fokusere på autentisk og eksotisk mat. FUDI vil tilby lave priser på de mest populære produktene, og et helt annet utvalg enn konkurrentene i markedet. Målet er å kombinere lave priser med et spennende utvalg og en inspirerende butikk.

- Utvalget av mer autentisk mat i norske dagligvarebutikker er altfor dårlig, mener gjengen bak FUDI.

I en bransje hvor det er langt mellom nykommerne skal FUDI åpne dørene, i sterk konkurranse med etablerte aktører. Daglig leder i FUDI, Mathias Havgar, har i mange år bodd utenlands og har kjent ekstra godt på kroppen hvordan det er å komme fra internasjonale supermarkeder til utvalget i de norske dagligvarebutikkene.
-Det virker som at de etablerte aktørene er mer opptatt av å kopiere hverandre på pris og vareutvalg enn å faktisk tilby noe nytt til kundene, sier han.

Hos FUDI skal de gjøre det enklere og rimeligere å handle spennende og mer autentisk mat fra hele verden. 

- Det norske folk blir mer og mer interessert i mat og vi mener det er på tide at mer inspirerende og spennende mat blir tilbudt til flere til lave priser, sier Mathias.


Tøff konkurranse skremmer ikke nykommerne
At det er tøff konkurranse i dagligvaremarkedet er ingen hemmelighet, og det siste året har det vært stor politisk interesse rundt mulige reguleringer i bransjen. FUDI håper på enklere vilkår i årene som kommer.
- Vi merker jo veldig godt at det å etablere seg som en ny aktør på dagligvaremarkedet er vanskelig, alt fra avtaler med leverandører til lokaler er vanskeligere som liten enn som stor – spesielt i denne bransjen, sier Phillip Kvalnes, en del av teamet bak FUDI.

FUDI skal både utfordre på pris og utvalg ved å tilby alt man trenger for å lage middag fra litt mer spennende geografier, til svært hyggelige priser. Samtidig vil de ikke føre varer som allerede er godt dekket i andre butikker.
-Bleier og vaskemiddel skal de etablerte dagligvareaktørene og utfordrere som Normal få lov til å konkurrere om – vil skal fokusere på mat med middagsmåltidet i fokus, sier Phillip.

Skal gjøre det enklere å spise mat fra hele verden
FUDI skal fokusere på å gjøre det enkelt å finne frem blant et sortiment som ofte kan være nytt og vanskelig for mange. Middagene skal være de mest populære rettene fra hele verden, blant annet fra land som Thailand, Japan, Korea og India, til Italia og Mexico.
- Vi kommer til å ha det største utvalget på mexicansk mat og drikke i hele landet, så skal du gjøre noe ekstra til fredagstacoen er vi det soleklart beste alternativet», sier Mathias. «Og målet er selvsagt at vi får deg til å ville spise meksikansk mat flere ganger i uka!.

Ser store muligheter for å vokse i årene som kommer
FUDI ser for seg å bli en nasjonal kjede på sikt med et uttalt mål om å telle 15 butikker i løpet av de neste fem årene, da de mener dette er et tilbud det er nasjonal interesse for og som kunder i hele landet fortjener å oppleve. Med seg på laget har FUDI Ali Shuja Mahmudi som er butikksjef for den første butikken på Holmen Senter i Asker. Ali har over 10 års erfaring som butikksjef i Bunnpris og Kiwi, og er overbevist om at konseptet vil treffe:
- Vi ser at kundene stadig etterspør mer autentiske produkter som de større kjedene ikke selger. FUDI blir en butikk hvor alle skal kunne handle, både de prisbevisste og de som ønsker seg et bredere utvalg, sier Ali.

FUDI åpner sin første butikk på Holmen Senter i Asker på torsdag kl. 12.30. 

 
Annonse:
Bransjeguiden

Siste nytt:



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS