Pressemelding

Redningsselskapet - 08.01.2013

Ny kommunikasjons- og markedssjef i Redningsselskapet

Erik Giercksky er ansatt som kommunikasjons- og markedssjef i Redningsselskapet. – Redningsselskapet er jo en nasjonalskatt, og det skal bli gøy å være med å forvalte den videre, sier han.
– Det er en strålende kommunikasjons- og markedssjef vi får på plass. Giercksky har svært relevant erfaring, og kan vise til gode resultater. Vi gleder oss til å få ham med på laget, sier generalsekretær Rikke Lind i Redningsselskapet.
– Øke inntekter og kjennskap
Giercksky er 40 år, og kommer fra Oslo. De fire siste årene har han vært markedsdirektør i Flyktninghjelpen. Giercksky er utdannet statsviter fra London School of Economics, og har jobbet med politikk og fredsprosesser for Utenriksdepartementet og med journalistikk og kommunikasjon for NRK, Dinamo og internasjonal tv.
– Det har vært utrolig spennende å få være med å løfte Flyktninghjelpen opp på dagens nivå, både når det gjelder oppslutning om arbeidet vårt og den økonomiske veksten.
– Tv-satsing gjennom artistgallaer og tv-aksjon, kundepleiegrep, nye faste støttespillere og posisjonering mot myndighetene har vært avgjørende for å snu trenden, mener Giercksky, som gleder seg til å begynne i Redningsselskapet.
– Vi skal øke inntektene og få opp folks kunnskap og kjennskap til organisasjonen, sier Giercksky.
Tilknytning til sjøen
Erik Giercksky har hytte ved sjøen i Arendal.
– Jeg er ingen sjømann, men jeg har kjørt båten siden jeg var liten. Og ved hytta i Arendal ser jeg redningsskøyta ”Inge Steensland” passere to ganger om dagen. Jeg har dessuten to sønner med navn som passer til jobben; Storm og Elias, legger han til med et smil.
Annonse:
Bransjeguiden

Siste nytt:



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS