Pressemelding

Bluegarden - 02.07.2007

Overtar lønnshåndteringen for 1000 ansatte

Menigo Foodservice (tidigere Ica Meny) som omsetter for 6,5 millioner SEK i 2006 har inngått avtale med Bluegarden PA-konsult om nytt HR-system og lønnsoutsourcing. Avtalen har en verdi på 14 MSEK over 5 år. Avtalen omfatter også Menigos 200 ansatte i Norge.

De fleste bedrifter vet at HR og personalavdelingen er vesentlig bidragsyter til å bygge en konkurransekraftig organisasjon. Til tross for dette er det fortsatt mange som ikke lever opp til mottoet at "de ansatte er vår viktigste ressurs". Ved å outsource transaksjonsbaserte funksjoner som lønnshåndtering kan HR-ansvarlige fokusere på strategiske områder som rekruttering og kompetanseutvikling.

- Å administrere personalet på riktig måte er vanskelig, dyrt og tidkrevende. I stedet for å fokusere på styrking av en virksomhets konkurransekraft er HR-personalet ofte opptatt av rutinepreget administrasjon. Ved å sette ut lønnshåndteringen får man tid til å få egen virksomhet til å blomstre, sier Bluegardens leder i Sverige Thomas Grönlund.

Menigo var på jakt etter en HR-leverandør som kunne tilby en kostnadseffektiv og enkel systemløsning. Valget falt på Bluegarden WebWorld, en HR-portal som har samlet alle personalprosesser på ett sted. Arbeidsflyten for lederne ved hjelp av Bluegarden WebWorld er både enklere og raskere. Ved å sette ut lønnshåndteringen eksternt så flyttes fokus til personalet - fremfor å administrere dem.

-Prosessforbedringer har pågått innen utvikling og logistikk siden industrialiseringens begynnelse. Det er helt logisk at det samme nå skjer innen administrative støttefunksjoner som HR, sier Thomas Grönlund
Annonse:
Bransjeguiden

Siste nytt:



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS