Pressemelding
Ringnes -
16.10.2008
Ringnes vant prisen for årets lansering 2008
Ringnes mottar prisen for Årets Lansering i dagligvare- og servicehandel for lanseringen av Tuborg LITE. Prisen har som målsetning å motivere til produktinnovasjoner som selger og skaper merverdi i sine kategorier gjennom nyskapning og kvalitet. Handelsbladet FK og analysebyrået ACNielsen står for utdelingen av prisen.
- Vi er veldig stolte over prisen, sier Jesper Friis, administrerende direktør i Ringnes.
Lavkalori-kategorien står for 8,2 prosent av det totale ølsalget i Norge, og Tuborg Lite har en markedsandel i kategorien på hele 50 prosent.
- Vi har fanget en trend i markedet på riktig tidspunkt, med et produkt som smaker godt, sier administrerende direktør i Ringnes, Jesper Friis.
Årets lansering gjelder alle produkter som selges i dagligvare- og servicehandel. Flere kjente merkevarer har vært nominert og vurdert. Tuborg LITE pekte seg tidlig ut som en vinnerkandidat og juryen har lagt følgende til grunn for sitt valg:
Tuborg LITE ble lansert i januar 2007 og oppnådde ut over våren og sommeren imponerende salgsresultater. Etter et stabilt salg i siste del av 2007 har merket i løpet av første halvår 2008 fortsatt den positive utviklingen. I løpet av de siste 52 ukene har omsetningen av øl på det norske markedet økt med hele 672 millioner kroner, tilsvarende 9,5 prosent. 160 av disse millionene er det nyheten Tuborg Lite som står for. Halvannet år etter at den ble lansert på det norske markedet, har Tuborg Lite fått en markedsandel på 3,4 prosent.
Ringnes er Norges største bryggeri med sterke merkevarer innenfor øl, brus og vann (blant annet Ringnes, Carlsberg, Tuborg, Munkholm, Pepsi, Solo, Farris og Imsdal). Selskapet har omlag 1600 medarbeidere fordelt på fem anlegg, og vi leverer ca 400 millioner liter drikkevarer i året til den norske befolkning.
- Vi er veldig stolte over prisen, sier Jesper Friis, administrerende direktør i Ringnes.
Lavkalori-kategorien står for 8,2 prosent av det totale ølsalget i Norge, og Tuborg Lite har en markedsandel i kategorien på hele 50 prosent.
- Vi har fanget en trend i markedet på riktig tidspunkt, med et produkt som smaker godt, sier administrerende direktør i Ringnes, Jesper Friis.
Årets lansering gjelder alle produkter som selges i dagligvare- og servicehandel. Flere kjente merkevarer har vært nominert og vurdert. Tuborg LITE pekte seg tidlig ut som en vinnerkandidat og juryen har lagt følgende til grunn for sitt valg:
Tuborg LITE ble lansert i januar 2007 og oppnådde ut over våren og sommeren imponerende salgsresultater. Etter et stabilt salg i siste del av 2007 har merket i løpet av første halvår 2008 fortsatt den positive utviklingen. I løpet av de siste 52 ukene har omsetningen av øl på det norske markedet økt med hele 672 millioner kroner, tilsvarende 9,5 prosent. 160 av disse millionene er det nyheten Tuborg Lite som står for. Halvannet år etter at den ble lansert på det norske markedet, har Tuborg Lite fått en markedsandel på 3,4 prosent.
Ringnes er Norges største bryggeri med sterke merkevarer innenfor øl, brus og vann (blant annet Ringnes, Carlsberg, Tuborg, Munkholm, Pepsi, Solo, Farris og Imsdal). Selskapet har omlag 1600 medarbeidere fordelt på fem anlegg, og vi leverer ca 400 millioner liter drikkevarer i året til den norske befolkning.