Pressemelding
Posten Norge -
05.05.2008
Ruster opp postkontorene for bedrifter
Fra i dag får bedriftskunder bedre og enklere løsninger for kompliserte post- og logistikkbehov ved 107 postkontor fra Kristiansand til Alta.
Posten har jobbet systematisk med å styrke posttilbudet til private de siste årene. Nå er det bedriftenes tur. Den kraftige opprustningen av tilbudet markeres over hele landet. Bedrifter tilknyttet 85 postkontor og 22 bedriftssentre over hele landet får nå flere, enklere og bedre produkter som er tilpasset deres behov for å sende brev, pakker og gods over hele verden.
- Vi tror dette kan bidra til verdiskaping for bedriftene i distriktene fordi de kommer tettere på markedet, sier konserndirektør Lars Tendal i Posten.
107 er bare starten
I første fase vil 107 postkontor og bedriftssentre få det nye tilbudet, men allerede til høsten vil flere postkontor bli inkludert i storsatsingen. Ved hvert postkontor er det ansatte som har fått omfattende opplæring i hvordan de best bistår bedrifter i å løse deres post- og transportbehov.
- Dagen i dag er kun starten. Fra i høst vil alle postkontorene få dette tilbudet. Dette er en reell styrking av salgs- og servicetilbudet vårt i distriktene, sier Tendal.
Hovednyhetene i Postens nye tilbud til bedriftene er:
· Økt kompetanse: Egne kundekonsulenter med spesialkompetanse på post- og logistikkprodukter.
· Posten bedriftskort: Gratis kredittkort til bedrifter som kjøper tjenester på postkontoret.
· Ekspresstjenester: Det blir mulig å bestille ekspressbud ved utvalgte postkontor.
· Bedre pakketilbud: Servicepakke som er et tilbud til bedrifter som sender til privatpersoner, kan kjøpes på postkontoret.
· Fleksipost: Bedrifter slipper å veie hvert enkelt brev for å regne ut portoen på dem. Det holder å veie alle brevene under ett for så å regne ut snittvekten.
· Internett og kundeservice: Bedriftstilbudet på www.posten.no/bedrift og ved Postens Kundeservice oppgraderes.
Har spurt bedriftene
De nye tilbudene er spesialutviklet på grunnlag av omfattende undersøkelser blant den typiske norske virksomheten. Tilbakemeldingen fra kundene har gjennomgående vært at de ønsket enklere produkter og bedre veiledning.
- Posten har i løpet av de siste årene utviklet et omfattende og integrert nordisk post- og logistikktilbud. Postkontor- og servicenettet er det ideelle utgangspunktet for å tilby disse tjenestene til bedrifter i hele landet, sier konserndirektør Lars Tendal.
Posten har jobbet systematisk med å styrke posttilbudet til private de siste årene. Nå er det bedriftenes tur. Den kraftige opprustningen av tilbudet markeres over hele landet. Bedrifter tilknyttet 85 postkontor og 22 bedriftssentre over hele landet får nå flere, enklere og bedre produkter som er tilpasset deres behov for å sende brev, pakker og gods over hele verden.
- Vi tror dette kan bidra til verdiskaping for bedriftene i distriktene fordi de kommer tettere på markedet, sier konserndirektør Lars Tendal i Posten.
107 er bare starten
I første fase vil 107 postkontor og bedriftssentre få det nye tilbudet, men allerede til høsten vil flere postkontor bli inkludert i storsatsingen. Ved hvert postkontor er det ansatte som har fått omfattende opplæring i hvordan de best bistår bedrifter i å løse deres post- og transportbehov.
- Dagen i dag er kun starten. Fra i høst vil alle postkontorene få dette tilbudet. Dette er en reell styrking av salgs- og servicetilbudet vårt i distriktene, sier Tendal.
Hovednyhetene i Postens nye tilbud til bedriftene er:
· Økt kompetanse: Egne kundekonsulenter med spesialkompetanse på post- og logistikkprodukter.
· Posten bedriftskort: Gratis kredittkort til bedrifter som kjøper tjenester på postkontoret.
· Ekspresstjenester: Det blir mulig å bestille ekspressbud ved utvalgte postkontor.
· Bedre pakketilbud: Servicepakke som er et tilbud til bedrifter som sender til privatpersoner, kan kjøpes på postkontoret.
· Fleksipost: Bedrifter slipper å veie hvert enkelt brev for å regne ut portoen på dem. Det holder å veie alle brevene under ett for så å regne ut snittvekten.
· Internett og kundeservice: Bedriftstilbudet på www.posten.no/bedrift og ved Postens Kundeservice oppgraderes.
Har spurt bedriftene
De nye tilbudene er spesialutviklet på grunnlag av omfattende undersøkelser blant den typiske norske virksomheten. Tilbakemeldingen fra kundene har gjennomgående vært at de ønsket enklere produkter og bedre veiledning.
- Posten har i løpet av de siste årene utviklet et omfattende og integrert nordisk post- og logistikktilbud. Postkontor- og servicenettet er det ideelle utgangspunktet for å tilby disse tjenestene til bedrifter i hele landet, sier konserndirektør Lars Tendal.