Pressemelding

TVNorge - 13.06.2013

Slik blir TVNorge-høsten

Et rekordsterkt humorlag og norske seerfavoritter. Det er Harald Strømmes oppskrift på nok en sesong med vekst. I dag presenterte han for første gang TVNorges høstmeny som sjef for den nybakte TV-familien SBS Discovery. Strømme spår en historisk spennende TV-høst.

– SBS Discovery skal tilby den beste underholdningspakken til norske TV-seere. Med eiere som er villige til å satse og sju kanaler i porteføljen som utfyller hverandre, tror jeg vi setter nye rekorder i høst, sier lederen for det sammenslåtte selskapet, Harald Strømme.

– Vi har fått større muskler og enda flere sterke merkevarer, og i kampen om seerne under 50 år kjenner vi nå lukten av svette fra TV 2-gruppen like foran oss. Det vekker ny sult i en TV-familie som stadig vokser. Vi vet at kampen mot storebror blir knallhard, men vi har svært langsiktige mål med vår satsning, sier Strømme.

TVNorge-sjefen legger bak seg sin åttende sesong med vekst denne våren.

– Vi fikk noen slag tidlig i vår. Et par av våre nye satsinger fikk ikke så mange seere som vi hadde håpet på. Etter å ha flyttet merkevaren TVNorge et godt stykke de siste årene, ble vi kanskje litt overivrige. Det krever tålmodighet å endre seervaner, og det tar litt lenger tid enn et par vår-måneder å etablere nye satsinger. Men skuffelsen stikker ikke dypt. For samtidig legger vi bak oss en ny sesong med vekst, den åttende i rekken. SBS er igjen den kommersielle TV-gruppen som vokser mest, og i vår står også hovedkanalen TVNorge for deler av veksten. At vi vokser til tross for noen slag i trynet, viser at vi har nådd et nivå der vi ikke er like avhengig av å lykkes med alle enkeltprogrammer, sier Strømme.

– Med Discovery og TLC på laget går vi i høst for første gang inn i en TV-sesong som en reell utfordrer til TV 2-gruppen i det kommersielle TV-universet. Det skaper en helt ny dynamikk i markedet og legger opp til en historisk spennende TV-høst, sier Strømme.

SBS Discovery består i hovedsak av TVNorge, FEM, MAX, VOX, Discovery og TLC, og utgjør hittil i år 92 prosent av TV 2-gruppens størrelse i den kommersielle målgruppen (seerne mellom 15 og 50 år).

Strømme har klokkertro på at både hovedkanalen TVNorge og gruppen som helhet vil vokse ytterligere den kommende høsten.

– Vi huser et rekordsterkt humorlag og serverer flere av våre aller sterkeste merkevarer den kommende høsten. Én ting vi har lært er at et forutsigbart fundament er en forutsetning for at vi skal lykkes med nye programmer. Dette fundamentet er på plass i høst, sier Strømme.

På hovedkanalen TVNorges høstmeny står nye sesonger av humorsuksessene Asbjørn Brekke-show og I kveld med YLVIS, som endelig har fått Calle Hellevang-Larsen tilbake som sidekick. Nykommer i humorbåsen er NRK-suksessen Brille, som kommer i ny drakt på TVNorge denne høsten. I tillegg blir det et gjensyn med seerfavorittene Alt for Norge, Åndenes makt og 71° nord. Sistnevnte feirer i høst sin femtende sesong på skjermen. Sinnasnekker’n Otto Robsahm skal gyve løs på norske hus og parforhold til høsten. Denne gang hver eneste ukedag.

Det blir i tillegg ny humor i det spinnville showet Killer karaoke, som New York Times har kalt «Tidenes TV-show». Anders Hoff og Øyvind Rafto, kjent fra Raske menn, skal lede det norske programmet.

Nytt av året er også Ari og Per løser verdensproblemer. Som ukronede konger av føkkups reiser svirebrødrene Ari Behn og Per Heimly ut på tur med TVNorge-stempel i passet for å løse verdensproblemer. Årets store event skjer i bolig-serien Årets hjem der vi skal kåre Norges beste hjem.
Annonse:
Bransjeguiden

Siste nytt:



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS