Pressemelding
Telenor -
07.08.2012
Telenor tar imot nominasjoner til Digital Winners-prisen 2012
For andre år på rad inviterer Telenor til å konkurrere om prisen for Nordens mest innovative digitale produkt eller tjeneste - Digital Winners 2012. Prisutdelingen vil skje under Digital Winners-konferansen 14. november i Telenor Expo. I dag åpner muligheten for å nominere kandidater, med en frist satt til 15. oktober.
Prisen er på 200.000 NOK, og inkluderer muligheten for videre forretningsutvikling sammen med Telenor Comoyo. Et mål er at produktet eller tjenesten kan bli distribuert gjennom privatmarkedet hos Telenor. Prisen vil bli delt ut av SVP Rolv-Erik Spilling, Deputy Head i Telenor Digital Services og juryleder i programkomiteen for Digital Winner-prisen 2012. Vinner i fjor var Toca Boca, en svensk aktør som lager digitale spill og leker for barn.
Innovasjon er nøkkelen
"Brukervennlighet og enkelhet er som regel nøkkelegenskaper ved produkter og tjenester som blir en suksess, og uten innovasjon og kreative ideer er det vanskelig å skape utvikling i den digitale fremtiden vi står midt oppe i. Telenor ønsker å inspirere og anerkjenne disse produktene og tjenestene med en nordisk pris, og jeg håper det melder seg riktig så mange kandidater til prisen," sier Rolv-Erik Spilling.
Bredt sammensatt jury
Juryen har bred kompetanse knyttet til digitale tjenester, forskning og innovasjon, og består av ledere fra ulike deler av Telenor i tillegg til fem eksterne jurymedlemmer. Juryen ledes av Rolv-Erik Spilling, Deputy Head i Telenor Digital Services. I tillegg består juryen av Marie Nilsson, CEO i Mediavision. Rikard Steiber, Global Marketing Director Mobile & Social i Google. Erling Maartman-Moe, Partner Alliance Venture. Morten Munk-Hansen, Digital Director Maxus Gobal. Georgi Ganev, CEO i Dustin Group. Sven Størmer Thaulow, CEO i Telenor Comoyo AS. Dagfinn Myhre, VP Research and Future Studies, Telenor.
Telenors verdier er grunnlaget for prisen.
Telenor visjon og verdier ligger til grunn når vinneren skal pekes ut. Det legges spesielt vekt på at prisvinneren/-vinnerne evner å inspirere kunder til å ta del i den digitale framtiden, og at tjenesten de leverer scorer høyt på brukervennlighet.
Andre kriterier:
• Tjenesten/produktet må potensielt kunne dekke flere kommunikasjonsplattformer.
• Tjenesten/produktet må enten ha blitt testet eller lansert i markedet.
• Tjenesten/produktet må inspirere til ytterligere innovasjon i det digitale markedet
• Tjenesten/produktet må stimulere innholdstilbydere til å bruke digitale kanaler på en ny og innovative måte, og produktet/tjenesten må bidra til å utvikle samspillet mellom innhold og kommunikasjonstjenester
Digital Winner seminar 2012
Selve seminaret finner sted på Telenors hovedkontor på Fornebu 14. og 15. november, og inkluderer deltakere som Kristin Skogen Lund, leder av Telenor Digital Services, Rikard Steiber fra Google, Rene Rechtman, AOL Advertisment og mange flere.
Prisen er på 200.000 NOK, og inkluderer muligheten for videre forretningsutvikling sammen med Telenor Comoyo. Et mål er at produktet eller tjenesten kan bli distribuert gjennom privatmarkedet hos Telenor. Prisen vil bli delt ut av SVP Rolv-Erik Spilling, Deputy Head i Telenor Digital Services og juryleder i programkomiteen for Digital Winner-prisen 2012. Vinner i fjor var Toca Boca, en svensk aktør som lager digitale spill og leker for barn.
Innovasjon er nøkkelen
"Brukervennlighet og enkelhet er som regel nøkkelegenskaper ved produkter og tjenester som blir en suksess, og uten innovasjon og kreative ideer er det vanskelig å skape utvikling i den digitale fremtiden vi står midt oppe i. Telenor ønsker å inspirere og anerkjenne disse produktene og tjenestene med en nordisk pris, og jeg håper det melder seg riktig så mange kandidater til prisen," sier Rolv-Erik Spilling.
Bredt sammensatt jury
Juryen har bred kompetanse knyttet til digitale tjenester, forskning og innovasjon, og består av ledere fra ulike deler av Telenor i tillegg til fem eksterne jurymedlemmer. Juryen ledes av Rolv-Erik Spilling, Deputy Head i Telenor Digital Services. I tillegg består juryen av Marie Nilsson, CEO i Mediavision. Rikard Steiber, Global Marketing Director Mobile & Social i Google. Erling Maartman-Moe, Partner Alliance Venture. Morten Munk-Hansen, Digital Director Maxus Gobal. Georgi Ganev, CEO i Dustin Group. Sven Størmer Thaulow, CEO i Telenor Comoyo AS. Dagfinn Myhre, VP Research and Future Studies, Telenor.
Telenors verdier er grunnlaget for prisen.
Telenor visjon og verdier ligger til grunn når vinneren skal pekes ut. Det legges spesielt vekt på at prisvinneren/-vinnerne evner å inspirere kunder til å ta del i den digitale framtiden, og at tjenesten de leverer scorer høyt på brukervennlighet.
Andre kriterier:
• Tjenesten/produktet må potensielt kunne dekke flere kommunikasjonsplattformer.
• Tjenesten/produktet må enten ha blitt testet eller lansert i markedet.
• Tjenesten/produktet må inspirere til ytterligere innovasjon i det digitale markedet
• Tjenesten/produktet må stimulere innholdstilbydere til å bruke digitale kanaler på en ny og innovative måte, og produktet/tjenesten må bidra til å utvikle samspillet mellom innhold og kommunikasjonstjenester
Digital Winner seminar 2012
Selve seminaret finner sted på Telenors hovedkontor på Fornebu 14. og 15. november, og inkluderer deltakere som Kristin Skogen Lund, leder av Telenor Digital Services, Rikard Steiber fra Google, Rene Rechtman, AOL Advertisment og mange flere.