Pressemelding
Tryg Forsikring nominert til europeisk prestisjepris
Tryg Forsikring nominert til europeisk prestisjepris
Tryg Forsikring er nominert i hele tre kategorier i European Excellence Awards 2017, den ledende prisutdelingen for PR- og kommunikasjon i Europa.
Nominasjonene er for kampanjen «Verre er det ikke» som Tryg Forsikring, Trygg Trafikk og kommunikasjonsbyrået Nucleus står bak.
– Vi i Tryg Forsikring er stolte over å bli nominert til en slik prestisjepris.
At vi og våre samarbeidspartnere i tillegg blir nominert i hele tre kategorier i kommunikasjonsbransjens europamesterskap er selvsagt ytterligere en fjær i hatten. Dette beviser at idéene og gjennomføringen av kampanjen har vært god, og ikke minst at filmenes budskap nådde publikum, sier Torbjørn Lomelde, Leder for Marketing i Tryg Forsikring.
Frontet av SKAM-William
Kampanjen er nominert i kategoriene Storytelling, Influencer Communication og Social Media. Den bestod av fire forskjellige Facebook-filmer á 20 sekunder, alle i svart-hvitt og produsert for å fungere på mobiler avspilt uten lyd. Bjørn Sundquist, Markus Bailey, Janne Formoe og Thomas Hayes (SKAM-William) frontet de fire videoene.
– Kampanjen ble en organisk suksess på Facebook med særlig stort engasjement blant unge. Filmene nådde halvannen million mennesker og er vist over 700.000 ganger. I tillegg resulterte ulike PR-aktiviteter i nær 100 presseoppslag, sier Lomelde.
Målsettingen bak kampanjen var å øke bevisstheten rundt viktigheten av å bruke sykkelhjelm. Målgruppen var først og fremst den voksne hverdagssyklisten. Tall viser at to av tre nordmenn sykler, at 75 prosent av alle syklister er bevisste på viktigheten av å bruke hjelm, men kun 50 prosent bruker hjelm regelmessig.
Man anslår at 4500 syklister skader seg årlig.
Kåring av vinnere og prisutdeling skjer i Hamburg 30. november.