Pressemelding

Respons Analyse og Digitroll - 07.08.2019

Undersøkelse avslører nordmenns netthandel-vaner

En ny undersøkelse fra Respons Analyse og webbyrået Digitroll viser hva vi nordmenn mener er viktigst når vi skal handle på nett. Sjekk ut fem-på-topp-listen og se om du er enig.

Respons Analyses webundersøkelse, på vegne av Digitroll, har fått navnet "Den store netthandelsundersøkelsen".

Analysen gir mange svar på hva vi nordmenn er opptatt av når vi handler på nett. For hva er viktigst når nordmenn logger seg på internett for å handle? Kommunikasjonssjef i Digitroll, Arvid Steen har fasiten i hånden.

 Viktig å ta pulsen på norske nettkunder
 - Undersøkelser om nordmenns nettvaner er viktige. Det gir oss som utvikler nettsider og nettbutikker en god pekepinn på hva folk er opptatt av. Men ikke minst er vår undersøkelse viktig for dem som driver nettbutikk. Noen svar er kanskje innlysende, mens andre svar kanskje kommer som en overraskelse.

 - Vi i Digitroll ble for eksempel overrasket over at kun 1 prosent av de spurte i undersøkelsen var opptatt av at nettbutikken de handler i, er aktive på sosiale medier, sier Arvid Steen.

Topp fem-listen over hva nordmenn er opptatt av når de handler på nett er som følger:

1) Pris på varene ( 53 prosent svarer dette)

2) At nettbutikken virker trygg og seriøs ( 34 prosent)

3) At nettbutikken har et godt utvalg ( 31 prosent)

4) Leveringstid ( 15 prosent)

5) At butikken har god informasjon om varene ( 10 prosent)

 - På plassene som følger kommer blant annet "Fri frakt og retur", som et alternativ som 9 prosent er opptatt av, sier Steen.

Annonse:
Bransjeguiden

Siste nytt:



Publisert med Visto CMS News Edition   |   Nettverk levert av Transdata AS